Gamification - Τι είναι και πως βοηθά | Digilect Creative Agency

Gamification - Τι είναι και πως βοηθά.

Date: 09/06/2020
By: Digilect Creative Agency


Gamification - Παντού νικητές!


Έχετε αναρωτηθεί γιατί μας αρέσουν τόσο πολύ τα παιχνίδια;

Έχετε αναρωτηθεί γιατί αρέσουν πολύ τα παιχνίδια και στις εταιρείες;

Για να κατανοήσουμε το “Gamification” , που χρησιμοποιείται παγκοσμίως με τεράστια επιτυχία, θα πρέπει να κατανοήσουμε πρώτα τους ανθρώπους.

Μόνο παιχνίδι, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα


Πριν από περίπου 2 χιλιετίες οι Κινέζοι εφηύραν ένα παιχνίδι αριθμών το Κίνο το οποίο έχει πολλές ομοιότητες με τα σημερινά Μπίνγκο, Κίνο. Από τότε μέχρι και σήμερα οι άνθρωποι δεν σταματούν να εφεύρουν παιχνίδια εκ των οποίων πολλά τα απολαμβάνουμε μέχρι σήμερα.

Η ψηφιοποίηση (digitisation) των παιχνιδιών ξεκίνησε την δεκαετία του ’80 με τα πολύ διάσημα παιχνίδια Pac-man & Donkey Kong τα οποία τα απολαμβάνουν μικροί και μεγάλοι.

Σήμερα κανένα smartphone & tablet δεν κυκλοφορεί χωρίς να περιλαμβάνει εφαρμογές παιχνιδιών. Το να παίζετε παιχνίδια προσφέρει χαρά και χαλάρωση είτε αυτά είναι ατομικά είτε συνεργατικά το αποτέλεσμα είναι το ίδιο και σε αυτό βοηθά η συνεχής ανάπτυξη νέων τεχνολογιών που προσφέρουν ολοένα και περισσότερα παιχνίδια να επιλέξουμε.


Το θέμα όμως είναι γιατί μας αρέσουν τα παιχνίδια τόσο πολύ;
Γιατί είμαστε γεννημένοι με το ένστικτο να παίξουμε!


Τα παιδιά αναπτύσσουν τις κινητικές τους δεξιότητες μέσω του παιχνιδιού. Χάρη στην αρχή της δοκιμής και του λάθους, αντιμετωπίζουν συνεχώς νέες προκλήσεις που επιλύουν με παιχνιδιάρικο τρόπο, αυξάνοντας έτσι την αυτοπεποίθησή τους και την πίστη στις ικανότητές τους.

Οι ενήλικες που παίζουν έχουν πολλά να κερδίσουν. Για παράδειγμα χαλάρωση, καθώς και ψυχική ισορροπία στην καθημερινή τους ζωή. Μέρος της αρχής του παιχνιδιού είναι να δοκιμάσετε νέα πράγματα. Διεγείρει τη δημιουργικότητα και τη φαντασία: ικανότητες που είναι επίσης σημαντικές στην ενήλικη ζωή.

Ως παιχνίδι στην ενήλικη ζωή θα ορίσουμε οτιδήποτε θεωρεί ο παίκτης διαφορετικό από τις καθημερινές του δραστηριότητες. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει εργασίες στο χώρο εργασίας.

Έτσι επιστρέφουμε στο “Gamification”, στη χρήση δηλαδή στοιχείων που μοιάζουν με παιχνίδι σε ένα μη παιχνιδιάρικο περιβάλλον.

Τι κοινό έχουν όλα τα παιχνίδια; Κανόνες, Βαθμολογίες, Βραβεία!

Η χρήση αυτών σε ένα περιβάλλον που δεν σχετίζεται με το παιχνίδι ονομάζεται “Gamification” (Παιχνιδοποίηση).

Το “Gamification” είναι κατάλληλο για να παρακινήσει τους ανθρώπους, να τους διδάξει και να βελτιώσει την απόκρισή τους σε ορισμένες καταστάσεις. Αυτό επιτυγχάνεται μεταφέροντας τα διασκεδαστικά μέρη των παιχνιδιών σε λιγότερο ελκυστικές καταστάσεις.

Το ευχάριστο συναίσθημα που δημιουργείται από το παιχνίδι μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πολλούς τομείς και θέματα, από το κίνητρο των εργαζομένων μέχρι την περαιτέρω εκπαίδευση, τη διατήρηση των πελατών και το μάρκετινγκ.

Πως συμβαίνει αυτό;


Ανταμοιβές
Μας αρέσει να λαμβάνουμε δώρα όταν επιτυγχάνουμε έναν στόχο, σωστά;. Το Gamification λειτουργεί με βάση αυτήν τη συμπεριφορά, επειδή οι ανταμοιβές μας παρακινούν να ολοκληρώσουμε εργασίες που δεν θέλουμε να κάνουμε.

Πρόοδος
Θέλουμε να προχωρήσουμε και να βελτιωθούμε κατά τη διάρκεια της ζωής μας. Χρειαζόμαστε την αίσθηση ότι η συμπεριφορά μας, μας οδηγεί μπροστά κάθε μέρα. Το Gamification χρησιμοποιεί αυτήν την ανάγκη για πρόοδο για να παρακινήσει και να ενθουσιάσει τους παίκτες.

Διαγωνισμός
Σε ποιόν δεν αρέσει να κερδίζει; Ως παιδιά, θέλουμε να είμαστε οι πιο γρήγοροι. Στις σπουδές μας ή στην εργασία, θέλουμε να είμαστε οι καλύτεροι. Εάν γνωρίζουμε τον ανταγωνισμό, η επιθυμία για νίκη είναι ακόμη μεγαλύτερη.

Αναγνώριση
Το Gamification απευθύνεται στην ανάγκη αναγνώρισης. Τα παιχνίδια καθιστούν δυνατή την κοινή χρήση επιτευγμάτων εντός του παιχνιδιού με άλλους. Το να είμαστε περήφανοι για την απόδοσή μας είναι επίσης ένας λόγος για την επιτυχία των κοινωνικών δικτύων. Περιλαμβάνουν ένα στοιχείο επίδειξης - δείχνουμε τι μπορούμε να κάνουμε καλά ή πόσο μοναδικές ήταν οι τελευταίες διακοπές μας. Τα Likes κρατούν την προσοχή μας και μας συνδέουν με εφαρμογές και πλατφόρμες.

Συμπάθεια
Η ζωή μέσα σε μια οικογένεια ή μια δουλειά είναι ευκολότερη εάν υπάρχει αλληλοβοήθεια. Το Gamification γνωρίζει αυτήν τη νοοτροπία και γι 'αυτό πολλά παιχνίδια μας θέτουν προκλήσεις όπως: να βρούμε τον θησαυρό, να σώσουμε τον κόσμο ή να αποτρέψουμε μια καταστροφή. Ξέρουν ότι δεν μπορούμε παρά να προσπαθήσουμε.

Ψυχαγωγία
Η ευχαρίστηση είναι βασική ανθρώπινη ανάγκη. Μας αρέσει να χαλαρώνουμε και να απολαμβάνουμε. Τα στοιχεία που μοιάζουν με παιχνίδι ικανοποιούν αυτήν την επιθυμία για διασκέδαση.

Γιατί βοηθά τις εταιρείες να αναπτυχθούν.


Όλες οι εφαρμογές gamification έχουν κοινό ότι το εκάστοτε περιεχόμενο μεταφέρεται με παιχνιδιάρικο τρόπο. Αυτό είναι πολύ πιο ελκυστικό για τους υπαλλήλους που έχουν μεγαλώσει σε έναν διαδραστικό κόσμο από τις παραδοσιακές μορφές επικοινωνίας, οι οποίες γρήγορα γίνονται βαρετές.

Το Gamification έχει πλέον φτάσει σχεδόν σε όλους τους τομείς των εταιρειών. Οι διεργασίες παντού μπορούν να παιχνιδοποιηθούν και οποιοδήποτε θέμα μπορεί να είναι διασκεδαστικό εάν παρουσιάζεται με τον σωστό τρόπο.

Το gamification ανοίγει νέους δρόμους για κίνητρα και μεταφορά γνώσεων και δεν απευθύνεται μόνο στον στενό κύκλο μίας εταιρείας αλλά και στην εξωστρέφεια της. Το μάρκετινγκ έχει επίσης ευκαιρίες να αποκτήσει νέους και να διατηρήσει υφιστάμενους πελάτες με παιχνιδιάρικο τρόπο.

Το Gamification δεν έχει βραχυπρόθεσμη διάρκεια. Μόλις αυτό γίνει αντιληπτό θα μπορέσετε να επιτύχετε τους στόχους σας και να διασκεδάσετε παράλληλα.


Gamification - Τι είναι και πως βοηθά

Θέλετε να μάθετε περισσότερα;


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ