Ένα λογότυπο δεν είναι το εμπορικό σήμα σας, ούτε είναι η ταυτότητά σας. Ο σχεδιασμός λογότυπου, ο σχεδιασμός της ταυτότητας και η καθιέρωση της επωνυμίας έχουν διαφορετικούς ρόλους, που μαζί, σχηματίζουν μια αντιληπτή εικόνα για μια επιχείρηση ή ένα προϊόν.
Brand - Τι είναι η μάρκα;
Η αντιληπτή συναισθηματική εταιρική εικόνα στο σύνολό της.
Identity - Τι είναι η ταυτότητα;
Οι οπτικές πτυχές που αποτελούν μέρος της μάρκας.
Logo - Τι είναι το λογότυπο;
Ένα λογότυπο προσδιορίζει μια επιχείρηση στην απλούστερη μορφή της μέσω της χρήσης σήματος ή εικονιδίου.
Σίγουρα δεν είναι κάτι που μπορούμε να το περιγράψουμε με μία λέξη, αλλά εν συντομία θα μπορούσαμε να περιγράψουμε ένα “Brand” ως οργανισμό, υπηρεσία ή προϊόν με μια "προσωπικότητα" που διαμορφώνεται από τις αντιλήψεις του κοινού.
Σημείωση: Ένας designer δεν μπορεί να διαμορφώσει ένα Brand. Mόνο το κοινό μπορεί να το κάνει. Ένας designer δημιουργεί τα θεμέλια του brand.
Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι μια μάρκα αποτελείται μόνο από μερικά στοιχεία - μερικά χρώματα, μερικές γραμματοσειρές, ένα λογότυπο, ένα σύνθημα και ίσως κάποια μουσική που προστέθηκε επίσης.
Στην πραγματικότητα, είναι πολύ πιο περίπλοκο. Μπορείτε να πείτε ότι μια επωνυμία είναι μια "Εταιρική εικόνα".
Ότι παράγει μία εταιρεία, ότι ανήκει σε μία εταιρεία πρέπει να αντικατοπτρίζουν τις αξίες και τους στόχους στο σύνολό της.
Η επιμονή σε αυτή την βασική ιδέα που διέπει την εταιρεία αποτελεί τον λόγο ύπαρξής της. Δεν είναι μερικά χρώματα, μερικές γραμματοσειρές, ένα λογότυπο και ένα σύνθημα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η Apple. Η Apple ως εταιρεία, προβάλλει μια ανθρωπιστική εταιρική κουλτούρα και μια ισχυρή εταιρική ηθική, που χαρακτηρίζεται από εθελοντισμό, υποστήριξη καλών σκοπών και συμμετοχή στην κοινωνία.
Αυτές οι αξίες της επιχείρησης είναι εμφανείς σε όλα όσα κάνει, από τα καινοτόμα προϊόντα και τη διαφήμισή τους, μέχρι την εξυπηρέτηση των πελατών τους.
Η Apple είναι ένα ανθρωπιστικό brand που πραγματικά συνδέεται με ανθρώπους όταν αυτοί αγοράζουν ή χρησιμοποιούν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της. Αισθάνονται μέρος του Brand.
Αυτή η συναισθηματική σύνδεση δημιουργεί την επωνυμία της, όχι μόνο τα προϊόντα της και ένα λογότυπο “δαγκωμένο”.
Ένας σημαντικός ρόλος στην "επωνυμία" ή στην "εταιρική εικόνα" μιας εταιρείας είναι η ταυτότητά της.
Ο σχεδιασμός της εταιρικής ταυτότητας βασίζεται στην πληθώρα των μέσων οπτικής παρουσίασης της και εφαρμόζεται χρησιμοποιώντας εγκεκριμένες παλέτες χρωμάτων, γραμματοσειρές, διατάξεις, μετρήσεις και ούτω καθεξής.
Αυτές οι κατευθυντήριες γραμμές διασφαλίζουν ότι η ταυτότητα της εταιρείας διατηρείται συνεκτική, η οποία με τη σειρά της επιτρέπει την αναγνώριση της μάρκας στο σύνολό της.
Λογότυπο (Το σύμβολο ολόκληρης της ταυτότητας και της μάρκας)
Χαρτικά (Επιστολόχαρτο, επαγγελματική κάρτα, φάκελοι κ.λπ.)
Μέσα μάρκετινγκ (φυλλάδια, βιβλία, ιστότοποι κ.λπ.)
Προϊόντα & Συσκευασίες (Προϊόντα που πωλούνται και συσκευασία στην οποία εισέρχονται)
Σχεδιασμός ενδυμάτων (Είδη ένδυσης που φοριούνται από υπαλλήλους)
Σήμανση (Εσωτερική και εξωτερική σχεδίαση)
Μηνύματα και ενέργειες (Μηνύματα που μεταφέρονται μέσω έμμεσων ή άμεσων τρόπων επικοινωνίας)
Άλλη επικοινωνία (Ήχος, μυρωδιά, αφή κλπ.)
Οτιδήποτε οπτικό που αντιπροσωπεύει την επιχείρηση αποτελεί ταυτότητα και θα πρέπει να υποστηρίζει την επωνυμία στο σύνολό της.
Το λογότυπο, ωστόσο, είναι η εταιρική ταυτότητα και το εμπορικό σήμα τυλιγμένα σε ένα αναγνωρίσιμο σήμα.
Αυτό το σήμα είναι το σύμβολο της επιχείρησης στο σύνολό της.
Για να καταλάβουμε την σημασία ενός λογότυπου, πρέπει πρώτα να καταλάβουμε τι ακριβώς είναι.
Ένα λογότυπο προορίζεται για ταυτοποίηση.
Ένα λογότυπο προσδιορίζει μια εταιρεία ή ένα προϊόν μέσω της χρήσης σήματος, σημαίας, συμβόλου ή υπογραφής. Ένα λογότυπο σπάνια περιγράφει μια επιχείρηση.
Ένα λογότυπο αντλεί την σημασία του από την ποιότητα αυτού που συμβολίζει και όχι το αντίστροφο. Τα λογότυπα υπάρχουν για να προσδιορίζουν και όχι για να εξηγούν.
Με λίγα λόγια, ένα λογότυπο είναι πιο σημαντικό από ότι φαίνεται.
Ως άνθρωποι προτιμούμε πάντα να μας φωνάζουν με το όνομα μας, "Γεια σου Γιώργο", "Τι κάνεις Μαρία;", "Χρήστο είσαι καλά;".
Δεν θέλουμε να μας φωνάζουν περιγράφοντας μας πχ "Είδα σήμερα τον άντρα που φοράει πάντα μπλε".
Ακριβώς αυτός είναι ο ρόλος του λογοτύπου. Δεν περιγράφει – Προσδιορίζει. Με τρόπο που καθιστά την εταιρεία αναγνωρίσιμη και αξιομνημόνευτη.
Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι μόνο αφού γίνει γνωστό ένα λογότυπο, λειτουργεί με τον τρόπο που προορίζεται. Να συστήσει με το μικρό της όνομα μια επιχείρηση. Να την προσδιορίσει στην απλούστερη μορφή της.